canada goose sale vocesdeclm.es tipicacuina.es Canada Goose Black Friday sale Canada Goose jas canada goose outlet https://www.airbrushhenk.nl airbrushhenk.nl canada goose jas canada goose outlet

Zábavná a rychlá fitness výzva – kalisthenika, neboli posilování za pomoci vlastní tělesné hmotnosti, je výbornou cestou ke spalování tuků a budování fyzické i duševní kondice.

Pohyby, jaké již znáte

Kalisthenika je soubor cviků skládajících se z mnoha jednoduchých pohybů. Většina z nich k jejich vykonání nevyžaduje žádné stroje nebo jiná další zařízení. Záměrem tohoto druhu cvičení je zvýšení síly a ohebnosti pomocí vlastní tělesné hmotnosti – tělo zde funguje jako závaží.

Mnoho lidí si zaměňuje kalistheniku s kalanetikou. Obě zmíněná cvičení jsou pro naše těla prospěšná, ale kdežto kalanetika si zakládá především na protahovacích cvicích a statických polohách, kalisthenika je skladbou tréninkového plánu blíže silovému tréninku.

Kalisthenika vznikla ve starověkém Řecku jako gymnastika, zejména v řecko-římské stylu. Toto cvičení Řekům plnohodnotně pomáhalo ke zlepšování muskulární tělesné stavby a udržovalo je dostatečně flexibilní k vykonávání všemožných pohybů. V devatenáctém století se kalistenika dostala do Spojených států, kde si našla oblibu hlavně u žen.

Mnoho cviků z kalistheniky je běžnými každodenními pohyby, jež lidé dobře znají a ví, jak správně je provádět. Navíc většina z nich bývá zároveň součástí jiných tradičních pravidelných tréninkových plánů. Zařazení několika takových cviků každý den pomáhá k silově-funkčnímu rozvoji. Věnujete-li se jim pravidelně a důsledně, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Přednosti a vlastnosti kalistheniky
  • Zvýšení vytrvalosti
  • Posiluje celé tělo
  • Je určena i pro začátečníky
  • Cvičí se alespoň 3x týdně
  • Vhodné cvičení pro muže i ženy všech věkových kategorií
  • Ke cvičení potřebujete pouze své tělo

Kalisthenika je vhodná jak pro jednotlivce, tak pro větší skupiny. Měli byste cvičit podle plánu a v rychlém tempu. Pusťte si oblíbenou svižnou hudbu a bavte se. Stačí cvičit pouze 15-20 minut.

Tréninkový plán (příklad)

 

Cvik Počet opakování
Jumping Jacks 100
Zkracovačky 90
Dřepy 80
Zvedání nohou vleže 70
Jumping Jacks 60
Zkracovačky 50
Dřepy 40
Zvedání nohou vleže 30
Natahování nohou v sedu 20
Kliky s výskokem 10

Díky tomuto druhu cvičení ušetříte spoustu peněz za posilovnu, protože jediné závaží a jediným strojem, který je v kalistenice nezbytný, je pouze vaše tělo !

Základem pro streetworkout

Kalisthenická cvičení jsou také základem pro streetworkout, který si i v našich končinách získává stále na větší oblibě. To je jistě také zapříčiněno širší mediální propagací a s tím související stavbou nových hřišť s překážkami a pomůckami vyvinutých speciálně pro tento druh cvičení.

zdroj: muscleandstrength.com

Comments are closed.